Suojeluspyhimys Maria

Maria%20001-normal.jpg

Jesuiittakylän savipajalta löytynyt Maria –patsas on paikallaan pihallamme keskellä kaktuspuutarhaa  taatelipalmun alla.  Suunnitelman syntyvaiheissa Mahmud kertoi, että Pyhän Koraanin mukaan Maria synnytti Jeesus -lapsen taatelipalmun alla. Maria oli heikkona ja synnytys vaikea. Tuen hän sai palmun varteen nojaamalla.

Marian suuran mukaan ääni lohdutti.”Älä sure, sillä Herrasi antaa puron kummuta jalkojesi juuresta. Ravista palmua niin se pudottaa sinulle tuoreita, kypsiä taateleita. Syö ja juo rauhallisin mielin ja jos näet jonkun, sano: Olen vannonut Armolliselle paastoavani ja olevani tänään puhumatta kenellekään.” Hän palasi kansansa luo kantaen lasta sylissään, ja he sanoivat:” Maria olet tehnyt ennenkuulumattoman teon.  Aaronin sisar, ei isäsi ollut paha mies eikä äitisi tehnyt huorin.” Maria viittasi lapseensa, mutta he sanoivat ”Kuinka me voimme puhua kehdossa makaavan lapsen kanssa?”. Lapsi puhkesi  puhumaan: ”Minä olen Jumalan palvelija ja Hän on antanut minulle Kirjan, tehnyt minusta profeetan ja ”siunannut minut missä kuljenkin. Hän on määrännyt minut rukoilemaan ja antamaan almuja niin kauan kuin elän  ja olemaan kuuliainen äitiäni kohtaan; ei hän ole tehnyt minusta niskuroivaa ja väkivaltaista. Rauha minulle päivänä,jona synnyin ja päivänä jona kuolen, ja päivänä jona minut herätetään henkiin.” Tällainen oli todellakin Jeesus Marian poika, jota he epäilevät.

 

Viimein löysi kehäkukka/marigold puutarhaan asti.Kunpa omalle haudalleni asti jaksaisi elää kuihtumatta.Maria%20005-normal.jpg